Fietstocht verplaatst naar vrijdag 29 september a.s.

Vanwege de slechte weersvoorspelling voor vrijdag 22 september heeft het bestuur besloten om de fietstocht te verplaatsen naar de reservedatum vrijdag 29 september a.s. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus u kunt zich nog aanmelden via het e-mailadres hvsweel@hotmail.com. Telefonische opgave is ook mogelijk: 0591 – 37 1776.

We starten de fietstocht om 13.00 uur bij de kerk in Zweeloo. De kosten zijn voor leden € 2,50 per persoon en voor niet-leden € 4,50 per persoon. Onderweg krijgt u een consumptie + gebak aangeboden. Graag (gepast) contant betalen.

Basis voor de route, is de fietstocht zoals die is uitgezet op bladzijde 12 van “Sweel en de Zweelers”, het mooie boek over de geschiedenis van de voormalige gemeente Zweeloo.

Tijdens de fietstocht, die ongeveer 25 km lang is, wordt u op verschillende interessante plekken bijgepraat door twee ervaren kenners van de boeiende Zweeler geschiedenis. Om het voor hun overzichtelijk en behapbaar te houden, is er wel een maximum aan het aantal deelnemers gesteld, te weten 25. De snelheid van de traditionele (gewone) fiets is op 22 september leidend